Warsztaty w Zespole Szkół Informatycznych w Słupsku
Warsztaty w ramach V edycji projektu pn.: „Społeczna odpowiedzialność – oddziaływanie regionalnych uczelni wyższych jako czynnika stymulującego międzypokoleniową aktywność społeczną – Uniwersytet Aktywny 5 plus”
16 października 2024 roku w Zespole Szkół Informatycznych w Słupsku odbyły się warsztaty oświatowo-edukacyjne pt. „Potencjał adaptacyjny układu sercowo-naczyniowego oraz jego ocena” oraz „Glistnik jaskółcze ziele (Chelidonium majus L.) jako źródło substancji bioaktywnych o zastosowaniu farmaceutycznym” w których wzięli udział dr hab. Natalia Kurhaluk, prof. UP, dr hab. Halina Tkaczenko, prof. UP, dr hab. Tomasz Hetmański, prof. UP oraz członkowie Studenckiego Koła Naukowego Fizjologów Zwierząt "Oxygen".
Warsztaty zostały zorganizowane dla uczniów Zespołu Szkół Informatycznych w Słupsku w ramach V edycji projektu pn.: „Społeczna odpowiedzialność – oddziaływanie regionalnych uczelni wyższych jako czynnika stymulującego międzypokoleniową aktywność społeczną – Uniwersytet Aktywny 5 plus”, finansowanego z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Celem pierwszego spotkania było poszerzenie wiedzy uczestników na temat potencjału adaptacyjnego układu sercowo-naczyniowego oraz metod jego oceny. Warsztaty miały również na celu praktyczne zastosowanie nabytej wiedzy, co pozwoliło uczniom zyskać cenne umiejętności oraz zrozumienie znaczenia zdrowia układu sercowo-naczyniowego.
Celem drugiego spotkania było poszerzenie wiedzy uczestników na temat bioaktywnych substancji pochodzących z glistnika jaskółcze ziele, ich właściwości oraz zastosowania w farmakologii. Uczniowie mieli okazję zapoznać się z metodami oceny potencjału farmaceutycznego roślin, z praktycznymi aspektami ich wykorzystania w medycynie, a także z wynikami badań realizowanych w ramach projektu "Glistnik jaskółcze ziele (Chelidonium majus L.) jako źródło substancji bioaktywnych o zastosowaniu farmaceutycznym" (program Studenckie Koła Naukowe Tworzą Innowacje, 2023-2024; Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego).
Członkowie Studenckiego Koła Naukowego Fizjologów Zwierząt "Oxygen" aktywnie uczestniczyli w prowadzeniu warsztatów, dzieląc się swoją wiedzą oraz doświadczeniem, co przyczyniło się do wartościowego dialogu z uczniami.
Wydarzenie spotkało się z pozytywnym odbiorem, a uczestnicy wykazali duże zainteresowanie tematyką bioaktywnych substancji roślinnych oraz ich praktycznym zastosowaniem w życiu codziennym.